Thursday, February 21

zahnarzt

úgy döntöttem, most hogy ismét a császárvárosban töltöm időm - végre, teszem hozzá - szépen elvégzem az elmúlt másfél évben hanyagolt vizsgálatokat. csupán ellenőrző jelleggel. így szépen kerestem fogászt, találtam is igencsak közel. időpont egyeztetés, e-cardot elfogadnak tehát az alapszolgáltatást elszámolják a wgkk-val.
és hogyan zajlik egy ilyen vizsgálat? nos, első körben teljes szájüreg röntgent végeznek, összesen 10 szögből. miután ez elkészült, alaposan és tüzetesen 5-10 percig vizsgálja az orvos a fogakat és összeveti a röntgenképpel. majd felállítja a diagnózist: esetemben a szokásos fogkő mellett még egy kisebb lyukat talált (igen, ezt két éve még pesten is megtalálták, ám akkor még nem akartak beavatkozni). és ekkor teszi fel az orvos a kérdést: beleegyezem-e a tömésbe, ami kerek 70€-t kóstál? mert ha nem, ki is szállhatok a székből és mehetek máshová tömetni.
ugyan. kértem, hogy essünk neki, ennyit megér - és nem utolsósorban, ilyen fejlett széket ami egyben ágy, mivel ekkor már szinte feküdtem tátott szájjal, mint egy partra vetett ámbráscet - igazából ennyit még pesten is adtam volna ezért a szolgáltatásért. és bizony, nem teketóriáztak: negyed óra alatt kész volt minden. fogkő leszedést ezután 5 perc alatt rekordsebességgel és pontossággal hajtotta végre már az egyik asszisztens.
fizetés bankkártyával is lehetséges, nincs borítékozás - nem kell. az alap kontrollt és a röntgent pedig állta az e-card, hiszen járulékfizető jómunkásember vagyok. vagyis nemcsak háziorvosom van már, hanem fogászom is. aki történetesen 60 körül, ősz hajú copfos osztrák laza fószer. szombaton valószínűleg egy zöldséges stand rakodómunkásának nézném, ám amikor dolgozott: olyan koncentrált és sebes volt, gyorsan járt az agya: simán lepipált jópár magyar fiatalt. ez az a teljesítmény, ami a szint itt.

összehasonlítás gyanánt álljon itt Balázs blogja, mivel követ ő is.

No comments:

Post a Comment