Thursday, March 6

klettern statt langlauf

az úgy volt, hogy már régóta kacérkodom a sífutással. és örömmel fedeztem fel, hogy bizony a post.sozial kínál is ilyen üdülést (igazi szot-üdültetés ez). és foglaltam is időpontot, január végén arra gondolván, hogy február végén biztos lecsap még a tél. csapott a fenét, tavasz volt már múlt hétvégén is leopoldsbergen.

aztán ma délelőtt csörgött a telefonom bent és a szállásadó hívott, kezét tördelve. ugye jövök? persze, természetesen. nagyon sajnálja, de hóval nem tud szolgálni, még itt, a dachstein és totes gebirge között sem, pedig ha valahol, akkor itt embermagasságú hónak kéne csücsülnie a tauplitz völgyében. nemhogy nem csücsül, meg sem érkezett ez a hó. jövök-e tehát én, a vendég, eme fővárostól távol eső pici falucskába, hívják azt akár bad mitterndorfnak. természetesen, hiszen én szabadsággal készültem ám, nincs kedvem négy fal között ülni, mint azt időm jó részében amúgy is teszem. mit szólnék kedvezményhez az étteremben és essenbon-okhoz? remek ötlet, beszéljük meg holnap, mikor olyan déltájt befutok hozzátok, mit szólsz hozzá, te derék osztrák hegyi paraszt? lenyűgözően hangzik, örülünk hogy jön mégis (hogyne örülnétek, végre bekapcsolja valaki a szaunát e télen) és várjuk szeretettel. szuper.

nos, sífutásnak és bármilyen havas sportnak lőttek. nagy mázlim van az időjárással - hótól függetlenül - mert egész máig esett, most viszont jön 4-5 felhőtlen napsütéses nap, majd megint esőt jósolnak a lassan zöldbe borulásra készülő csodás tauplitz völgyében. természetesen akkor kirándulunk - gondoltam magamban. kirándulni mindenhol szabad, pláne ausztriában, ahol külön üzletág a kirándulás, hegymászás - és a klettersteig.

olyan ritkán és rég használtam utoljára a klettercuccaim. beülő, y-kötél, akasztó, sisak, kesztyűk. és még a túrabotjaim. el ne felejtsem az újdonsült alpenverein kártyám, a gutscheinhefttel együtt. lichtsbildausweis, ami a 7éve nem használt jogosítványom. sozialversicherung kártya, öbb vorteilscard, billacard. tangram készlet, könyvek, jegyzettömb, toll. sajnos térképet vásárolni nem volt időm, de egyrészt biztos lesz a helyszínen, másrészt erre való a bergsteigen.com és az iphone. ott ülnek már a falu környéki klettersteigok térképei pdf-en az eszközön így úgy gondolom, teljesen felkészültem. tauplitzból felvonón a totes gebirge egyik ágára is fel lehet emelkedni (ez alpenverein kártyával olcsóbb) persze van túraútvonal is. valamint 30km-re obertraun és hallstatter see, másik oldalán a kínáig másolt városkával. ahol voltunk már lassan másfél éve Bradákkal és Krisszel, viszont akkor még nem a kletter lehetőségek után néztünk. megnyugtatásul: a seewande-t nem mászom meg, ugyanis 2-3 órás d/e nehézségre egész biztos nem vagyok felkészült, pláne nem egyedül. pedig szuper lenne és talán egyszer nyáron jó csapattal sikerülhet is. most c-nél húztam meg a határvonalat, amúgy is friss az idő én meg kevésbé.

enyhe fintor, hogy a totes gebirgéhez viszem hallgatni a tavalyi ihsahn művet, a das seelenbrechent. remek album és ez a dal egész kitűnő:

No comments:

Post a Comment