Wednesday, May 2

vermieten

avagy hogyan szerezzünk albérletet bécsben?
egyrészt ne add fel - nekem sikerült, össze is törtem párszor, utólag nézve teljesen feleslegesen - másrészt készülj fel anyagilag. nagyon nem egyszerű játék ez és itt tényleg üzletelsz a főbérlővel vagy az ügynökkel. ez döntési helyzetek halmaza, számos kimeneteli lehetőséggel.
albérlet keresésnél számos helyzet van - kell azonnal valami, csak megadott időre kell, nagyon jót akarok, legyen megfizethető - de jó tudni, hogy években mérik az ott töltendő időt: befristigung. tehát alaposan választottam és meg voltak az igényeim, amiből nem akartam engedni. mondom ezt persze úgy, hogy 2 nap múlva írom alá az albérlet szerződésem. mi az ami nekem kell? legyen élhető helyen (1020 Leopoldstadt, 1080 Josefstadt, 1090 Alsergrund kerületek) legyen a közelben park, legyen internet és bicajtároló. most úgy néz ki, sikerült ilyen helyet találnom, óriási szerencsével (és kitartással, hogy harmadszor állok sorba a pofonért ugyanott).

nekem három hely tűnt érdemesnek keresnem:
derstandard.at
willhaben.at
immobilien.net
biztos van más is, de ennyi bőven elég. itt van, aki számít.

alapfogalmak:
a bérleti díjban az áramon és a fűtésen kívül minden benne van (felsorolják) még biztosítás is
kaution: nem kell fordítanom, ellenben itt 3 havi díj
makler: üzletkötő, jellemző tarifája 2 havi díj +20%, azaz kerüld el, ha lehet
sajnos a piac 80-85% ingatlanközvetítőkön át folyik, vagyis maklert nehéz elkerülni. ráadásul a privat lakásokra elképesztő sor áll, volt olyan érdeklődésem, ahol 58an jelezték már a bérleti szándékukat. sok sikert.

No comments:

Post a Comment