mivel pesten nemrég nyílt meg a 4es metróvonal, így több kérdést kaptam azzal kapcsolatban, hogy fest ez bécs esetében.
csak a régi, avítt viccel tudok válaszolni: trabantot mercedesszel felesleges hasonlítgatni.
az elmúlt hetekben került elő újra az u5, azaz 5ös számú metróvonal terve. az egész u5 kérdés tulajdonképp a most is létező u2 vonalvezetési problémája kapcsán került elő. a jelenleg második leghosszabb u2 vonal ugyanis a Karlsplatznál ér véget, viszont forgalombecslés illetve elérhető utasok számát tekintve a Karlsplatztól délkeletre fekvő övezetekre egyszerűen nem érdemes vezetni ezt a vonalat. ezzel párhuzamosan jelentkezett az igazi bécsi fiaskó, a Hauptbahnhof (4szeresen lépték át az előzetes költségvetést) közlekedésileg nem kellően megoldott elérhetősége. valamint ott árválkodik a Wienerberg, az egyetlen nagyobb lakótelep a városban, ahová nem vezet kötöttpályás közlekedés.
ebből már aki kicsit is konyít az osztrákokhoz, már tudja is a megoldást: u2 fel wienerbergre, a megmaradt és nem használt vonalat a rathaustól karlsplatzig ezentúl u5-nek hívjuk, valamint megépül a rathaustól hernals/gersthof felé hegyirányban az u5 további része. és hogy mi lesz akkor az u5 sorsa a karlsplatzon túl? nagy valószínűséggel semmi. viszont az eléggé kihasznált u1, u3 és az egyre zsúfoltabb u2höz képest az u5 nem lesz konzervdoboz, legalábbis eleinte biztos nem.
engem leginkább az érdekel, hogyan oldják meg a rathausnál egymást keresztező metróvonalakat, hiszen ott szintbeli eltérést nem hiszem, hogy lehetne alkalmazni.
a mellékelt térképen pedig csak a metróvonalak láthatók, a s-bahn hálózat még erre adódik, mint plusz réteg.
No comments:
Post a Comment